سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
 

با وارد شدن به ماه ربیع الاول، بار دیگر موضوع وحدت میان مسلمان شیعه و سنی را به یکی از مباحث داغ رسانه ای تبدیل کرده است به نحوی که در کنار اخبار و اظهار نظرهایی که دعوت به وحدت در مقابل دشمنان جامعه اسلامی می کند، این روزها شاهد فعالیت جدی رسانهای جریانی هستیم که به صورت جدی و با برجسته کردن نقاط غیر مشترک شیعه و سنی، تلاش خود را برای شعله ور تر کردن آتش اختلاف مسلمین، آنهم با استفاده از منابع مالی کشورهایی همچون انگلیس چندبرابر کرده است. در همین برهه حساس خبر نامگذاری هفته‌ای به نام برائت از سوی شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین(ع) که به آیت‌الله صادق شیرازی و جریان اطراف وی منسوب است، مطرح شد. خبری که بوی تفرقه و فتنه می‌داد. آنها قصد داشتند با ایجاد موجی نامبارک در بین هیئت‌ها، مقاصد خویش را دنبال کنند.
آن روزها که یاسر الحبیب(داماد سید مجتبی شیرازی برادر آیت الله سید صادق شیرازی)، شیخ خوش پوش انگلیسی روی منبر گرم و نرمش در لندن تکان میخورد و در ذم عایشه، فحاشی میکرد، نه فقط اهل فن بلکه آنها که دورادور هم چیزهایی از سیاستهای انگلیس شنیده بودند و قدیمیتر ها که «تفرقه بینداز و حکومت کن» را با پوست و استخوان لمس کرده بودند با نیشخندی تلخ گفته بودند که روباه پیر طعمهای دیگر را برای گر گرفتن آتش اختلافات مذهبی اجیر کرده است. فتنه ای که آتشش با فتوای صریح رهبر انقلاب و تودهنی از حسینیه امام خمینی (ره) خاموش شد.


اقتدای یاسرالحبیب به مجتبی شیرازی

شیخ انگلیسی روزهای گذشته نیز به بهانه نهم ربیع هر آنچه از رفتارهای ناشایست و خلاف ادب و مخالف عقلانیت است در شبکه ماهواره ای اش (فدک) نشان داد و با تمسک به مرجع تقلیدش در مجلس عیدالزهرای لندن، «غدیر ثانی» را جشن گرفتند و بهانهای دیگر دادند به دست وهابیون تندرو برای قتل شیعیان مظلوم و بیگناه.
اگرچه شاید بهترین تعبیر راجع به یاسر الخبیث سخن سید مقاومت، نصرالله عزیز باشد که شیخ هتاک را “شخصٌ شیعیٌ غیرُ معروفٍ عند الشیعة أساساً” دانسته بود اما معلوم نیست در کنار حمایت انگلیسیها از جریان افراط گری شیعی همزمان با تلاش آنها برای تقویت وهابیت، شهر مقدس قم تا چه زمانی قرار است میزبان برخی از مروجین این رویکرد انگلیسی است که با دست و پا کردن دفاتر متعدد، جعل عنوان مرجعیت و راهاندازی چندین شبکه ماهوارهای و اینترنتی، مشغول ترویج تفکرات ضد وحدت خود هستند.
در جدیدترین اقدام این جریان مشکوک و در شرایطی که بسیاری از مسلمانان به مناسبت نزدیک شدن ایام ولادت پیامبر رحمت مشغول برپایی نشستها و برنامههای وحدت محور میان شیعه و سنی هستند، یکی از شبکههای مورد حمایت این جریان مشکوک در قم و لندن، از نامگذاری هفته برائت! در این ایام خبر داده و اعلام کرد:
«با نزدیک شدن به ایام فرحة الزهرا و غدیر ثانی، شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین علیهالسلام دربیانیه ای اعلام داشت: روز نهم ربیع الاول طبق فرموده اهل بیت علیهم السلام روز غدیر ثانی نامگذاری شده است و این تعبیر حکایت از اهمیت دو موضوع تولی و تبری در مکتب اهل بیت دارد و حاکی ازآن است که تبری و تولی به عنوان مکمل یکدیگر بایستی مورد توجه قرار بگیرد از این رو بر خود لازم میدانیم که از روز نهم لغایت 15 ربیع الاول را به عنوان هفته برائت نامگذاری کنیم تا از این شبکه مقدسه پیام برائت ازدشمنان خاندان رسالت را با اتکا به عمل معصومین به جهان صادر نماییم.»


در حالی که یاسرالحبیب با کمک های بیدریغ دولت انگلستان روز به روز به فعالیت های به ظاهر مذهبیاش میافزاید و در سال 2010 نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیهای بزرگ به نام «حسینیه سیدالشهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، موسسه رسانهای منبر، شبکه ماهواره ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی قطره قرار داده، پذیرش این موضوع آنقدر سخت نیست که پشتیبان فکریاش در قم بنشیند و شبکه مورد حمایت وی (شبکه امام حسین (ع)) درست در ایام هفته وحدت اسلامی از اعلام هفته برائت خبر دهد.
دغدغه وحدت اسلامی، امری جدید و مربوط به دوره معاصر و یا پس از انقلاب اسلامی نبوده و احادیث مکرر از ائمه معصومین (ع) در زمینه حسن خلق با اهل سنت و پرهیز از برانگیختن تعصبات کور مذهبی وارد شده است.
این مساله در طول تاریخ همواره مورد توجه علمای شیعه بوده تا جایی که حتی در دوران مشروطه نیز مراجع تقلید شیعه بیانیه‌ای جهت حفظ وحدت اسلامی صادر کردند و نوشتند «چون دیدیم که اختلاف فرقه‌های پنج‌گانه مسلمین (اختلافاتی که مربوط به اصول دیانت نیست) موجب انحطاط دول اسلام و استیلای خارجیان شده‌است، به جهت حفظ کلمه جامع دینیه و دفاع از شریعت محمدیه، فتاوای مجتهدین عظام، که روسای شیعه جعفریه هستند، و مجتهدین اهل سنت، اتفاق نموده بر وجوب تمسک به حبل اسلام… واتفاق شد بر وجوب اتحاد تمام مسلمین در حفظ بیضه اسلام و نگهداری جمع مملکتهای اسلامی از تشبهات دول بیگانه و حمله‌های سلطنتهای صلیبیه، متحد شد رای جمیعا برای حفظ حوزه اسلامیه بر این که تمام قوت و نفوذ خود را براین خصوص مبذول داریم و از هیچ گونه اقدامی که مقتضی است فروگذار نکنیم… چنانچه حق تعالی فرموده اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم و متذکر می سازیم عامه مسلمانان را به برادری که خداوند بین تمام مومنین بست و اعلان می کنیم وجوب اجتناب از چیزهایی که موجب نفاق و شقاق است…» آیت‌الله نورالله نجفی اصفهانی، آخوند خراسانی، سید اسماعیل صدر، شیخ‌الشریعه اصفهانی و شیخ عبدالله مازندرانی از امضا کنندگان این بیانیه بودند.

اعتراض به فتنه

پس از مطرح شدن ایده هفته برائت از سوی این جریان، اعتراض و روشنگری‌های برای خنثی‌سازی این فتنه انجام شد. اتحادیه بین المللی امت واحده با صدور بیانیه ای نسبت به اعلام هفته برائت از سوی برخی جریانات مشکوک شیعی، در ماه ربیع الاول هشدار داد. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:
این روزها که به میلاد بزرگ پرچمدار هدایت بشریت، حضرت ختمی مرتبت(ص) و هفته وحدت اسلامی نزدیک می شویم و طوفان های سخت در کشورهای اسلامی ضرورت پیوند میان مسلمین در برابر اجانب و دشمنان اسلام را بیش از پیش مشخص ساخته و رسانه های بیشمار با رصد دائمی رفتارهای گروه های مختلف شیعه و سنی در صدد نادیده گرفتن مشترکات فراوان و بزرگنمایی اختلافات کوچک هستند، در کمال اندوه و تاثر شاهد بودیم که جریان ضد وحدت اسلامی که یک لبه قیچی آن را شیعیان تندرو و تکفیری تشکیل می دهند با پنهان شدن پشت مفاهیم مقدس و ناب اسلامی تولّی و تبرّی و تفسیر نادرست آنها در جهت خلاف اصول عقلی و شرعی حرکت کرده و درست در ایامی که پس از انقلاب اسلامی به نام هفته وحدت اسلامی نام گذاری شده و در حرکتی مشکوک اقدام به برپایی و تعظیم «هفته برائت» نموده اند که شروع این هفته خودساخته به زعم ایشان تاریخ قتل خلیفه دوم است.این جریان که مستظهر به آیت الله سید صادق شیرازی است ضمن نادیده انگاشتن سیره وحدوی اهل بیت علیهم السلام و توصیه ها و روایت فراوان از ایشان مبنی بر «اخلاق نیکو با اهل سنت»، «شرکت در نماز جماعت و مساجد ایشان»، «عیادت از مریضان ایشان»، «امانتداری نسبت به ایشان» و در یک کلام تأسی به خود اهل بیت در رفتار کریمانه با سایر مسلمین و رد رفتارهایی که موجب برانگیخته شدن تعصبات کور مذهبی شود، دائما بر طبل لعن مقدسات اهل سنت کوبیده و در این راه هر روز دست به بدعتی تازه می زنند و امسال نیز ذیل نام «شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین» اقدام به بدعتی جدید و تامل برانگیز کرده و نهم تا پانزدهم ربیع الاول را به عنوان هفته برائت اعلام نموده اند! بدعتی که با توجه به بازه زمانی هفته وحدت (12 تا 17 ربیع الاول) جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که حرکتی متعمدانه و طراحی شده برای ضربه زدن به اصل اصیل وحدت اسلامی و خدمتی بزرگ در راستای اهداف استکبار جهانی است. بدعتی که با توجه حضور بیت و شخص آیت الله سید صادق شیرازی در شهر مقدس قم در افکار عمومی جهان اسلام به عنوان موضعی شیعی و ایرانی قلمداد خواهد شد. بدعتی که به خاطر نداشتن امکان مقابله به مثل برای اهل سنت (از آن لحاظ که مقدسات شیعه، مقدسات اهل سنت هم هستند) از لحاظ روانی جریان تکفیری اهل سنت را تقویت کرده و بهانه ای دیگر برای کشتار شیعیان بی گناه و مظلوم سراسر جهان اسلام را فراهم می کند. بدعتی که اهل سنت را به عنوان مسلمینی که قریب به اتفاق محب اهل بیت - علیهم السلام- هستند و به فرموده پیامبر محبت ذی القربی را وظیفه خود می دانند را بیش از پیش از تشیعِ دافعه زا و بی منطق معرفی شده دور می کند. بدعتی از سوی کسانی که از اهل بیت پیامبر علیهم السلام هم ولایتی تر شده اند! و دغدغه لعن و سب، آنها را از اصول دین و مهمتر از همه رکن رکین توحید و دعوت جهان شمول اسلام در روزگار مذلت شرق و غرب بازداشته است...

عقب نشینی فتنه‌گران

گسترده شدن موج اعتراضات درباره توطئه دشمنان در مطرح کردن هفته برائت، موجب شد تا جریان افراطی که این موضوع را مطرح کرده بود عقب نشینی کند. سایت رسمی این جریان با حذف لوگوی هفته برائت از خروجی خود، حتی فتوای یکی از شخصیت‌های مروج این رویکرد افراطی را که اینبار بر وحدت تاکید دارد منتشر کرده است!


[ چهارشنبه 92/10/25 ] [ 12:54 صبح ] [ محمدرضا صرافی نژاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
لینک دوستان
امکانات وب

حرم فلش-طراحی-کد وبلاگ-کد جاوا
style="display:none; text-align:center">??? ???-?????-?? ?????-?? ????